EDT Protea offshore project op de Noordzee - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Cicilia Mennink - WaarBenJij.nu EDT Protea offshore project op de Noordzee - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Cicilia Mennink - WaarBenJij.nu

EDT Protea offshore project op de Noordzee

Door: Cicilia

Blijf op de hoogte en volg Cicilia

12 November 2015 | Nederland, Den Helder

Afgelopen dinsdag rond 20.30 uur zijn we vertrokken uit de havan van IJmuiden naar een locatie ca. 50 km uit de kust. Dit is de dichtsbijzijnde locatie van vijf locaties in totaal. De planning was eigenlijk om eerst de meest verre op te zoeken, maar ivm de weersverwachting wordt dit aangepast. Het werk dat gedaan moet worden wordt door duikers en een ROV uitgevoerd, dat betekent dat de stroming en de golfslag niet te heftig mogen zijn.

Uiteindelijk is het werk op de eerste locatie na twee dagen nu zo goed als klaar en is het duidelijk dat het op dit moment geen zin heeft om naar de volgende locatie te gaan, de voorspellingen zijn slecht voor de komende dagen. We zijn vrijdagochtend vroeg aangekomen in Den Helder. De verwachting was om na het weekend weer te vertrekken, maar in de loop van vrijdag blijkt dat het weer te slecht blijft de komende tijd. Er wordt om 17 uur besloten dat het project voorlopig wordt opgeschort en dat iedereen naar huis gestuurd wordt. Vrijdagavond dus gewoon weer in m'n eigen bedje. Wordt hopelijk snel vervolgd....

• 12 November 2015 - 21:32

Joop:

Leuk dit verslag. Ik volg voortdurend de boot op de site. Kun je tijdens het varen wel slapen. Vlgs mij heb je wel een luize leven aan boord.

Groetjes en liefs van ons
    Kusjes

• 12 November 2015 - 21:45

Gea Mennink:

Hoi Ciel, wat leuk dat we jou zo op deze manier kunnen volgen.
    Als ik jou verhaal zo lees, dan wordt het zondag dus niets, dat we naar Den Helder zullen komen met Jenny, want het schip vaart zaterdagavond al weer weg. Maar we zullen zien. Goede vaart, als je weer vertrekt!
    Groetjes en liefs en kusjes van ons.

• 13 November 2015 - 09:22

Cicilia Mennink:

Dank jullie wel voor je reactie! Slapen gaat nu prima aan boord, je word heerlijk in slaap gewiegd. Het was eerst wel even wennen. En het lijkt er inmiddels op dat we hier tot na het weekend blijven liggen, de golven op de werklocatie zijn waarschijnlijk ook op zondag te hoog om te kunnen duiken. Zoals het er nu uit ziet vertrekken we pas maandag weer, of zelfs dinsdag. Maar ik hou jullie op de hoogte! Dikke kus!